livetmedchakira

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Emma W-t - 4 september 2012 21:29

Stack till stallet innan med min kusin Kajsa och Oliver (lillebror). 

Rykta av henne, linda benen, la på regntäcket eftersom de regna och tränsa. Se skritta jag ett tag. Jobba henne lite. Sen ville Oliver skritta henne. Jag har ju trotts allt lovat att han ska få rida lite då och då för han tycker de är kul. Jag kan ju inte stoppa honom från något han tycker är kul!? Slängde upp han, visade hur han skulle hålla osv. Sen gjorde han lite halter, hon fick respekt för honom direkt. Men eftersom de var barbacka skritta han rätt sakta, men de är en bra början :D

Stolt över båda två något så otroligt!


Nu skypar jag med en kompis, och lyssnar på musik annars inget.

Skola i morgon, börjar halv nio så tar bussen halv åtta -.- Sen hem, stallet och C får vila.

Nu ska jag typ fortsätta de jag höll på med, hörs i morgon <3

 

Gullig plutthäst innan vi köpte henne :') haha.



Av Emma W-t - 4 september 2012 16:09

ar hos pappa från Lördag till Söndag bara för att få träffa dom lite.

Var på tomten nästan hela tiden, snart ser de ut som ett hus också :)

När jag kom hem i söndags stack jag ner till stallet, går ut i hagen och Chakira stod längst ner i hagen, jag vissla och ropa på henne, så kollar hon då upp. Sen for hon upp i världens galopp med öronen spettsade, blev så glad. Går inte att beskriva känslan. Hon fick vila hela helgen vilket jag tror hon uppskatta.

I går red jag henne lite på ridbanan.. hon blev jobbig och spänd :( orkade inte bråka med henne så bara jobba henne lite i lång och låg form, på halva varvet. Hon gick lite bakom hand men ja.. i dag vilar hon. Blir bara att pyssla om henne. 


Tack för jätte fina kommentarer, de värmer <3

 

Klaga inte på hur jag har händerna, men måste ha de så eftersom att hon måste ha stöd från båda sidorna.

Bara så ni vet innan ni säger något! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej på er, kul att ni hitta hit! :)
Här på bloggen kommer ni få läsa om min häst Chakira och en häst som jag har som min egen(Samantha). Ni även få läsa om, skola, familj, vänner, fotografi, vardag och massa annat! Ni kommer få se en del bildbomber och e

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards