livetmedchakira

Alla inlägg under maj 2012

Av Emma W-t - 13 maj 2012 11:08

Hamilton åkte i går, dom köpte honom.

Men ett sjukt bra hem kan jag ju säga! Asså jag svär, vilka människor... man bara: Adoptera mig, TACK! ;)

Han sköte sig super både när jag red och när den ena tjejen provred, duktig ponny... Vetrinären va också där, så fick han någon spruta fast va det va vet jag inte... men hon tyckte han var jätte fin!

Men nu bor han i småland hos en tjej som är 9,10? eller jag vet inte... men han kommer få det super bra hos dom!

Kändes lite tungt när transporten och bilen började rulla ut från gården, för han är ju så speciell, slickar en i huvudet och vilken personlighet ponnyn har, har aldrig kommit så nära en hästs hjärta som honom... ! Fas jag ska ju vara glad över att det inte va min egna som åkte :) 

Men slut på det tråkiga, nästa vecka kommer förmodligen den nya ponnyn, om dom lyckas övertala Lina.

Dom sa i går: Ja Emma, vi försöker övertala Lina att ta hit en annan häst! Ett surstor, ett RIKTIGT sursto.

Jag: Ah, jag är van, har ett eget sursto där borta ;) 

Så vi får hoppas på det bästa :)) 

Men jag ville bara få en update om Hamilton om han skulle åka eller inte, så nu vet ni! ♥

       

Världens BÄSTA ponny! ♥

Av Emma W-t - 10 maj 2012 21:00

Tar en paus från bloggen nu... vet egentligen inte varför, men jag är rätt trött på den just nu! ;)

Men det kanske kommer något inlägg då och då!

Hörs om några veckor eller nåt ♥

Av Emma W-t - 10 maj 2012 15:10

Hejsan svejsan!

Hemma från skolan, haha, vi hade sjukt roligt :D

Nu ska jag ladda hem låtar på telefonen och sen blir det nig stallet... ska antagligen rida ut med Frida, Blev inget med sanna.

Men ja, vi hörs väl sen!♥

Av Emma W-t - 9 maj 2012 21:41

Hejsan!

Hemma från stallet nu, fick rida i genom Hamilton lite... han skiter totalt i min vänster tygel, skulle göra en volt men då vänder han och kutar i väg... och på lördag kommer det en familj tror jag och ska kolla på honom och provrida... hur fan ska detta gå!

I morgon ska han få följa med när vi rider ut så hoppas det släpper då!

Annars var väl allt bra, Chakira var super duper go i dag, hur lugn som helt och jag och Frida gjorde henne super fin.

Borsta hennes svans noga och sen gjorde jag en fläta, smörjde hovarna, borsta henne super noga så hon glänste som en diamant... hon blev super fin min lille häst ♥

Men nu ska jag typ göra v' mig, vi hörs i morgon! ♥

Av Emma W-t - 9 maj 2012 16:09

Yes box, nu är jag hemma!

Har precis ätit toast, mumsigt! Nu ska jag typ ner och byta om sen blir det stallet!

Hamilton ska ridas i dag också, sen får han vila resten av veckan... ska ju rida ut i morgon och på fredag sen åka till pappa. Men vi hörs när jag är hemma i gen, kram ♥

 

Av Emma W-t - 9 maj 2012 15:19

Sitter och väntar på bussen just nu, ska alldels strax gå... Sen blir det stallet med Frida (ovanligt)? ;)haha.

Men bloggar mer hemma! ♥

Av Emma W-t - 9 maj 2012 07:29

Frida är här nu... och har varit det sen typ kvart över sex.

Vi har precis blivit klara och ska gå till bussen typ nu :)

Hinner inte blogga mer, hörs mer efter skolan! Kram ♥

Av Emma W-t - 8 maj 2012 21:25

Hemma från stallet nu.

Börja med att rida Hamilton, satan vad duktig han va, förutom att jag galopperade sen bara tog han tag i betet och stack.

Han sprang mot staketet och började skritta där, och jag hängde på sidan... men tog tag i ena brädan och kasa av xD annars hade flögit i backen... men kul va det! ;)

Kunde inte sluta skratta xD, men sen jobba jag han mer och försökte få han lugn och att söka sig neråt vilket gick super :) sen fick Frida rida honom lite grann.

I morgon typ halv sju kommer Frida hit :D skojigt, men annars händer väl inget intressant, nu ska jag sova... vi hörs i morgon! :)♥

Presentation


Hej på er, kul att ni hitta hit! :)
Här på bloggen kommer ni få läsa om min häst Chakira och en häst som jag har som min egen(Samantha). Ni även få läsa om, skola, familj, vänner, fotografi, vardag och massa annat! Ni kommer få se en del bildbomber och e

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards