livetmedchakira

Alla inlägg under april 2012

Av Emma W-t - 30 april 2012 20:54

Sitter just nu och kollar på tv, det programmet med Ola-Conny och Morgan HAHA.

Innan var jag uta och körde lite, kuuuuuul ;) ska nog snart gå ner och lägga mig, är sjukt trött och måste ju ladda inför morgondagen med Ellen och filmningen, ridningen och allt dethära :D

Men ja, vi hörs väl mer i morgon ♥

 

Aww, lilla Berra-bus.

Minnen ♥

Av Emma W-t - 30 april 2012 19:23

Asså gud, älska vädret!!!
I morgon ska Ellen med till stallet i gen, hon ska rida Hamilton och jag C.

Tänker på i fall jag ska ta med min data till stallet och filma xD eftersom mammas kamera bara gör en massa ljud så är det bättre med datan ;) haha. Jo men det ska jag göra.... sen följer även kameran med.

Hela utrustningen där ja, och kanske stativ ;) hahahahah.

Snart kommer mamma, så vi hörs sen! ♥ 

Av Emma W-t - 30 april 2012 16:10

Hej, i dag var Ellen med mig i stallet först så red vi Hamilton lite. Först jag sen hon :)

Sen beta vi lite, med båda hästarna. Gick ner på ridbanan med C, så la där en bom där så hon tog VÄRLDENS högsta skutt över det, typ 1 meter upp! Men fy satan vilken härlig hoppteknik. 

Hon lyfte riktigt mycket på frambenen :') och ni skulle bara se manken och ryggen.

Nu ska få se bild på hur det såg ut ungefär, för jag hade inte min kamera med mig så jag tar från google så ni får se hur det såg ut, NÄSTAN!.

Jag longera henne eftersom hon har världen energi som hon måste bli av med, hon gjorde massa glädjeskutt.

Annars kommer jag inte kunna rida henne i morgon. Skadar ju inte att hon går 2 dagar i rad!

Fast vi hörs sen ♥

 

Liten bild, men det var sjukt likt!

Även fast det bara va en bom på marken så hoppa hon skit högt och sjukt snyggt.

Tror allvarligt talat att hon kommer bli grym i hoppningen OCH i dressyren. 

Hon går ju som en gud i ridningen ;) snyggo häst 

Av Emma W-t - 30 april 2012 10:33

Hej, gick upp för ett tag sen, och ska snart byta om och sticka ner till stallet :)

Rider Hamilton lite barbacka och tränar upp hans galopp i höger varv :) så får vi se hur det går.

Sista jag red honom provade jag galoppombyte och han gjorde det UTAN några som helst problem, jag blev chokad kan jag säga! Han var super duktig :))

Men nu ska jag byta om och säga hejdå till mammi innan hon åker och jobbar. 

Så vi hörs sen! ♥

Av Emma W-t - 29 april 2012 19:40

Har precis tittat på Ponnyakuten vilket var sista avsnittet :(((

Ahh, hur ska jag klara mig? ;) 

Just nu gör jag ingenting, men funderar på att gå ner och kolla på alla PA avsniten... har sjukt ont i halsen så typ trycker i mig halstabletter :/ Men ja det ska jag gå ner och göra, hörs sen! ♥

Hon står i nerförsbacke därför är hon högre där bak! :)  

Av Emma W-t - 29 april 2012 18:50

Hemma från stallet i gen, tog in henne proppade hönätet och byta täcke.

Har precis ätit glass, gott! 

I morgon ska jag rida Hamilton och C ska vila, blogger sen.

Kram ♥

Av Emma W-t - 29 april 2012 18:32

kommentar till Normalt betéende?


Ingen bild

Jeanette

Söndag 29 april 17:18


Hejan Emmsi
Finns det ingen annan häst som hon kan gå med. kan vara så att den andre är mer ranghög och då trivs inte din häst. Ibland är det bättre att släppa ett sto med en valack för att det ska bli lugnare. Chakira kan känna sig stressad av den andre även om de intre bråkar. Jag är inte för att ha sto och valackar var för sig uten de som funkar ihop får gå tillsammans. Jag blandar både och i hagarna, det tycker jag funkar bäst. Men alla tycker olika och jag vet att det är poppis nu med att ha sto och val var för sig. Men vissa sto funkar inte så bra då. Ha det bra


Svar: Hej Jeanette!

Jo där är ju några valacker som hon ska kunna gå med!

Jag och mamma ska ge det som förslag till Lina så får vi se om det blir något :)


Tack för ditt svar :D 

Tack, detsamma!


Av Emma W-t - 29 april 2012 13:17

Nu kommer bilderna på mitt rum, se och njut! ;)

                       

Presentation


Hej på er, kul att ni hitta hit! :)
Här på bloggen kommer ni få läsa om min häst Chakira och en häst som jag har som min egen(Samantha). Ni även få läsa om, skola, familj, vänner, fotografi, vardag och massa annat! Ni kommer få se en del bildbomber och e

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards