livetmedchakira

Alla inlägg under juni 2012

:(

Av Emma W-t - 15 juni 2012 08:15

Har inte orkat blogga nu, som ni kanske har märkt.

Ska ta och svara på kommentarer sen!

I stallet har vi fått en ny häst... Vetra, (sto).

Har ridit henne 3 gånger för Lina och det har gått bra. 

Första gången fick jag hänga typ 10 gånger innan jag kunde hoppa upp, hon sparkade och sånt... det har förmodligen hänt något när dom ska ha hoppat upp och så har hon blivit skrämd.. men när jag kom upp hade Lina mig i  longerings linan hela passet, sen vila hon... dan efter det longera jag henne först sen kom Lina... hängde 2 gånger sen hoppa upp. Lina hade mig i longeringslinan då också. Red henne i förgår. Longera henne först sen hjälpte lina mig ett litet tag i longeringslinan, hoppade upp direkt utan problem! :D efter några varv i linan så släppte hon mig, och då red jag själv... hon var väldigt avslappnad. Lina ställde fram 2 sockerbits hinder, (ca 30-40 cm) Hoppade det ca 4 gånger... kom in på en volt i vänster varv, hoppade hindret som stod på medellinjen, vände över till höger kom in på volten och hoppade sen över i vänster i gen. Hon skötte sig SUPER bra, Frida fotade lite så hon skickar nog bilderna någon dag!.

Hörs sen... ♥

 

Av Emma W-t - 6 juni 2012 21:36

Är suuuuper trött, så ska gå och lägga mig nu.

I morgon får ni förmodligen en överraskning! :D håll ut! 

Hörs i morgon ♥

 

5 underbara månader i dag ♥

Av Emma W-t - 6 juni 2012 19:30

Hejsan, hemma från stallet nu.

Följde med sanna ner till hennes hästar fotade när hon red Sharon, blev förhoppningsvis fina bilder :) sen fota vi Lorrie lite, jätte gullig häst faktiskt!

Fixade lite annat också, sen stack vi ner till vårt stall, longerade den nya... satan vad stirig hon är -.- men det gick i alla fall :) red även Chakira, i dressyrsadel och ja... hon var lite konstig, men tror hon behöver komma ut i skogen i gen. :)

Vi hörs sen ♥

Av Emma W-t - 6 juni 2012 09:47

I går kom den nya hästen till stallet, tycker den är skit stor jämnfört med C ;o Men fin va hon!

Ska ta bilder, Sanna kom också ner i går för hon hade tråkigt... så vi beta med den nya (vet inte vad den heter) och C, Chakira fattar att hon ska äta men inte den andra. Men kan hya varit för att hon var rätt så stressad.

Hantera henne lite och hon var jätte snäll, stod stilla hela tiden :)

Vid elva ska jag och Sanna ner till hennes hästar så ska jag fota när hon rider Sharon och sen skulle vi nog fota hennes nya "Lorrie" :) sen ska vi ner till mig, så fotar hon när jag rider C och sen fotar vi kanske den nya... och sen ska vi hem och bada hos henne och lite sånt kul :D

Hörs mer sen!♥

Av Emma W-t - 5 juni 2012 15:56

Sorry, hann inte blogga i morse.

Gick upp halv nio, dushade sen åt jag lite och gjorde v' mig... blev klar 4 minuter innan bussen gick så jag hade tyvärr inte tid. Har precis ätit toast, och ska snart byta om och sticka ner till stallet, hoppas på att hästarna har kommit i dag då!? ;)


Skolan i dag, var som vanligt... förutom mentorstiden då fick vi glass, mumsigt värre!

I morgon är vi lediga och då blir det hel dag i stallet, ska även va med Sanna så ska fota när hon rider och så :) skojsigt.

Men vi hörs sen! ♥

 

Gammal bild från när jag red på ridskolan.


Jag och Kee Nix (Nisse) på bild. ♥

Av Emma W-t - 4 juni 2012 21:08

Ops, har inte hunnit blogga.

Fullt upp hela dan.

Natalie följde med hem, stack till stallet. Börja med att rida C, satan vad seg hon va... på onsdag ska jag ta och rida ut :) och på fredag. Älskar att rida ut!! ♥

Nya hästen kom inte i går och sen sa dom att dom skulle köra dit 2 st idag, vet inte om dom har kommit än, men dom va inte där innan i alla fall. Hoppas dom kommer snart!

Kommer inte blogga mer i dag, men börjar sent i morgon så ska försöka blogga så mycket jag kan!

Hörs i morgon, kram!

 

Av Emma W-t - 4 juni 2012 07:25

Japp, nu taggar vi skolan.

4 vanliga skoldagar kvar sen, lediga på onsdag... rida på måndag med hela klassen, tisdag vet jag inte, men då ska jag till tandläkaren. Onsdag, ska jag också till tandläkaren och ta av tandställnigen och på torsdag, SKOLAVSLUTNING! :D

Vi hörs sen ♥

Oj.

Av Emma W-t - 3 juni 2012 22:47

Hahaha, va i stallet gaaanska på tok för länge.

Väntade på att den nya hästen kom, men nej... den skulle komma kl 17, och vi va i stallet till halv tio.

Så vi orkade inte vänta och stack hem. Hoppas att den har kommit till i morgon när jag kommer ner där.

Aja, nu ska jag sova, hörs mer i morgon ♥

Presentation


Hej på er, kul att ni hitta hit! :)
Här på bloggen kommer ni få läsa om min häst Chakira och en häst som jag har som min egen(Samantha). Ni även få läsa om, skola, familj, vänner, fotografi, vardag och massa annat! Ni kommer få se en del bildbomber och e

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards