livetmedchakira

Alla inlägg under juli 2012

Av Emma W-t - 31 juli 2012 21:51

Hehe, i dag va mamma med.. hon tränade att gå med henne brevid grisarna.

Hon tycker dom är jätte läskiga, men det gick efter ett tag. Hon sprang även runt mamma, och försökte fly i från de.. men nejdå!

Efter ett tag gick hon fint sidan om men va lite osäker, eftersom dom låter ju lite också, hehe.

Sen gjorde vi v' henne, hon var stirrig, men lugnade sig sen. Sen gick vi ut, mamma gick först med henne, sen hoppa jag upp. Jobbade bara henne i skritt, vilket hon tyckte va jätte jobbigt. Men jag kan ju inte låta henne bara gå och inte göra något.. någon gång måste jag ju börja ta tag i det. Nu är hon frisk från allt så då börjar vi verkligheten!

Tycker de börjar bli dax nu! Hon har en sån jädrans energi så på något vis måste hon bli av med den!

Ni kanske tycker att jag verkar helt dum i huvudet och börjar jobba en 3 åring.. men nej! Alla måste börja någonstans man kan inte gå för sig själv alltid och inte göra någonting! Ni får klaga precis hur mycket ni vill på de hära, men de är min häst, jag bestämmer! :) Jag vet många som har unghästar som redan har börjat att ta tag i dom, jobba dom lite osvov. Nu är de våran tur! Frida fotade även lite, fast inga bilder jag tänker visa eftersom hon inte alls gick bra. Jag förstår C att hon går som hon gör, för hon späner sig när man kommer för nära grisarna och går med huvudet upp bland molnen, men har lite att visa!

Ska typ sova nu, vi hörs i morgon! <3

       

Såhär som på sista bilden gjorde hon 80% utav passet..!


I fall jag får någon dum kommentar, blockeras er IP.. innebär att ni inte kommer kunna kommentera något mer här på vår blogg! Pallar inte med en massa skit, eftersom att nästan inget vet hur min häst är! 

Ni har varnats, nu är det upp till er! 


Av Emma W-t - 31 juli 2012 12:54

Hej!
I dag så ska mamma ta C eftersom hon var så dum i går, och sen ska Chakira och Selja gå på ridbanan.. flr C ska vänja sig vid grisarna.

Selja bryr sig inte alls om dom, så hoppas att de går bra :) 

Men har inget annat roligt att berätta, så vi hörs senare! <3

 

Samantha är saknad..<3

Av Emma W-t - 31 juli 2012 01:13

Va nere i stallet en runda innan, skulle egentligen fota C, men fotade lite annat... blev faktiskt otroligt nöjd över bilderna.

Min kamera kan också vara duktig ;)

Men nu ska jag verkligen sova, god natt <3

       

Av Emma W-t - 30 juli 2012 20:02

Ska se om jag kan åka ner till stallet i gen, fota nya bilder på C, har ju inga bilder alls.

Men måste göra de innan det blir mörkt!

Vi hörs senare! <3


Av Emma W-t - 30 juli 2012 19:10

Nä..  måste ta tag i bloggen nu!


Men, nu sitter jag och Frida på mitt rum och typ kollar rundor på lite bloggar osvosv.

Innan va vi i stallet, kan ju säga att idag var hästen gratis! Hon bara sprang över mig... jag ryckte till och röt till för att hon kanske skulle förstå att de va ju jag som bestämde inte hon.

Men nej, då fortsätter lille Damen och springa runder som en yr höna -.-

Har nog aldrig varit så arg på henne innan... men aja, mamma ska ta henne i morgon så hoppas jag hon fattar lite bättre.

Men longeringen gick super!

Kunde  även hoppa upp och skritta henne.

Sen släpptes hon och Selja i stoooooora gräshagen.. mycket bus och lek med grannens hästar.

Hörs sen! ♥

 

Av Emma W-t - 29 juli 2012 23:35

Ah, dålig uppdatering :(mSka fixa stallfilmen i morgon när jag kommer hem!Frida ska nog fota mig och C så ni ska få nya fräscha bilder.Sover hos bästavän i natt så vi hörs i morgon! :*

Av Emma W-t - 29 juli 2012 13:56

Nu är jag hemma!

Fast innan vi stack gick jag och Mila (min lillasyster) och hälsade på grannens shetlandsponny, super söt! xD

När Frida har kommit hem ska vi ner till stallet, får se vad jag gör med C.. men vi hörs senare!

Kram <3


Av Emma W-t - 29 juli 2012 11:00

Hej!

Hade fullt upp i går, så jag blogga inte.. vilket ni kanske märkte.

Pappa hämtade mig, så stack vi upp till tomten, känner inte igen de längre, dom har börjat smått att bygga!

Sen stack vi hem pappa duscha sen stack vi till väla.. hittade ett par byxor och en tröja. 

Är ju inte så shoppingalen längre, efter jag fick C så är det lisom bara hästgrejor som är roligt att köpa ;)

sen åkte vi hem, åt lite grillat och sen typ tittade jag tv sen gick jag och la mig.. nu har vi precis bakat kladdkaka, ska snart upp till pappa som är på tomten sen ska jag hem till mamma.. och sticka ner till stallet!

Hörs sen! <3


Presentation


Hej på er, kul att ni hitta hit! :)
Här på bloggen kommer ni få läsa om min häst Chakira och en häst som jag har som min egen(Samantha). Ni även få läsa om, skola, familj, vänner, fotografi, vardag och massa annat! Ni kommer få se en del bildbomber och e

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards