livetmedchakira

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emma W-t - 30 augusti 2012 22:20

C gick jätte bra i dag, red utan halsförlängare. Hon lyssnade hela tiden på mina hjälper och tog verkligen hjälp utav de för att göra de bästa. Min fina plutt! <3

Ska sova nu eftersom alla vanliga lektioner börjar i morgon, läxor, hästen och sena kvällar. Allt de går före bloggen så får se hur uppdateringen blir. Men ska göra de bästa av de. Hörs i morgon <3

Av Emma W-t - 30 augusti 2012 14:51

Blev en lång dag i går, gick upp tidigt för att dra mig mot skolan, sen hem äta packa, ner till stallet och sen hem till Frida, åkte till discot i deras raggar bil, kom till discot vid 19 va där till de sluta vid 23. Hem åt ett äpple och ostbågar (haha) och sen gick jag och la mig. Kollade lite på mobilen sen somnade jag med den i handen, vaknade i natt och var kvar på samma som när jag somna hehe. Då kan man ju säga att jag va trött. 

Vaknade typ halv tolv.. skönt att få sova ut. har typ inte gjort något alls sen dess. Robin ville baka men vi har inga grejor hemma. Snart blir de stallet, C ska motioneras och pysslas om. 

Rider nog henne i lilla gräshagen för då går hon inte och spänner sig för grisarna hela tiden. Så kan jag rida i genom henne ordentligt, vilket verkligen behövs. Hon har en bomb i sig som antagligen snart kommer sprängas ;).

Träna på halter som vanligt, skritt och travarbete och ha bra tempo så hon trampar under sig.

Hörs sen! <3

Av Emma W-t - 28 augusti 2012 22:00

Kom hem från lägret i dag så nu blir de vanlig uppdatering i gen. Lägret va rätt tråkigt men de funka, gick spökrunda typ halv elva på kvällen som lärarna ordnade.. säger bara: fyyy fan! INär vi kom hem innan så åt jag lite och sen gick jag och Frida ner startade en film men somnade i stället, sov typ  bara 4 timmar. Sen kom mamma då  stack vi till stallet.. tog in C . Skönt att få träffa pluttan i gen, red ett pass på henne.

Tränade  halter och några få galoppfattningar. Halterna blir bra bättre och bättre. Galoppfattningarna går också bra. Fast hon har lite svårt för  att bära upp sig i vänster så jag  måste friva på rätt bra. Men hon  sköte sig fint.

Blev dock inte så seriöst pass för jag har ont i ryggen. I morgon vilar hon, ska på disco som skolan anordna. Åker i Fridas faders gamla raggarbil dit med Frida, Matilda och Robin. Nice!:D

Men nu ska jag sova.. god natt ♥

 

Av Emma W-t - 26 augusti 2012 12:28

Hej!

Hur är de med er?

Själv mår man bra, väntar på att Frida ska skicka sms för då sticker vi ner till stallet och fixar. Anton ska också med :)

Bloggar kanske innan vi sticker annars när vi kommer hem!
Kram<3


Av Emma W-t - 25 augusti 2012 22:14

Jag och Frida stack ner till stallet i gen innan.

Rensade lilla gräshagen eftersom att vi ska rensa alla 3 men vi började lite smått i dag. 

Camilla hade öppnat in till lilla gräshagen också, så när C fick syn på oss så hon hon springandes. Hon stod först längst ner i hagen så jag trodde inte hon skulle komma upp. Men jodå. Bara se sin häst komma springandes mot en och med öronen spetasade, fatta vilken känsla :')

Nu ska jag sova så vi hörs i morgon <3

 

Söta tjejer.


(bild från Camillas facebook)

Av Emma W-t - 25 augusti 2012 18:31

Hann inte med allt för mycket i dag.. det tog längre tid att måla stallet än vad jag trodde.

Fick korv utav Camilla och Andréas, sen måla vi lite till sen fika vi och sen stack vi hem. Vi har bara 1 boxdörr kvar och gallerna mellan 2 boxar eftersom färgen inte räckte. Mamma ska köpa hem färg till dom i morgon så det blir klart.

Camilla ska fixa kaninhållen och vi ska köra Andréas lilla traktor i morgon i hagen och plocka upp allt skit. Sen ska vi bara sätta upp dom ya krubborna :D Kommer bli toppen.

C vilade, helt och hållet, sa inte ens hej till henne:( men hon verkade ha de bra i alla fall.

I morgon ska hon ridas och lite, hörs sen <3

Av Emma W-t - 24 augusti 2012 22:38

Jagade C i dag, fast de blev nog mest löslongering.

Hon sprang runt mig (utan longeringslina) jag övade på att hon skulle lyssna på min röst även fast jag inte höll i henne vilket funka skit bra. Så jag är super nöjd över dagen. I morgon får hon en förtjänt vilodag :) 

Stallet ska målas, osv. Vi hörs mer i morgon <3

Av Emma W-t - 24 augusti 2012 20:00

I dag blir lillebroren (Oliver) 9 år.. så han fick välja en sak hela familjen skulle glra och såklart bowling som är sjukt tråkigt.

Kom ut i rällsen (stav) typ hela tiden men orkade inte. Så ja.

Va tänkt att jag skulle ner till stallet nu och jaga C, men vädret verkar inte tillåta de -.-  Så får se senare.

Vi hörs sen <3

 

Min fina från ryggen <3

Presentation


Hej på er, kul att ni hitta hit! :)
Här på bloggen kommer ni få läsa om min häst Chakira och en häst som jag har som min egen(Samantha). Ni även få läsa om, skola, familj, vänner, fotografi, vardag och massa annat! Ni kommer få se en del bildbomber och e

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards